1. From the general topics stated on intermediate reports, we have chosen for this year "Spain from migration to immigration", as a central axis of the group presentation. Students will make performance, showing the two ways of migration developed in Spain in the last century and represented in several periods.
2. Presentation of short movie and its background work, as well as the doubbing and subtitling process into different languages as a way of integration between different communities.
3. Reading of haikus based on Japanese traditions. These haikus have been created by students in Spanish and translated into English. The aim of these poems is to headline the positive cultural aspects of immigration. Students will also present haigas, elaborated by themselves.
4. A comparative study between Spain and Pakistan developed by one of our foreign students (we have students at our school from 24 different nationalities). This student will talk about food, mucic, dressing, languages and her personal experience in these two so distant countries.
1. De la generalidad de temas establecidos en nuestro informe intermedio, hemos elegido para este año "España: de la emigración a la inmigración" como eje central de la presentación del grupo. Los estudiantes harán una representación mostrando las dos vías migratorias desarrolladas en España durante el último siglo y representada en varios periodos.
2. Presentación de un corto y el trabajo que se desarrolla para llegar al producto final, así como el proceso de doblaje y subtitulación en diferentes idiomas como una forma de integración de diferentes comunidades.
3. Recital poético de haikus basados en la tradición japonesa. Estos haikus han sido creados por nuestros alumnos en us clases de lengua española y traducidos al inglés. El objetivo de estos poemas es resaltar los aspectos culturales positivos de la inmigración. Los estudiantes también presentarán haigas elaborados por ellos mismos.
4. Un estudio comparativo entre España y Pakistán realizado por una de nuestras alumnas extranjeras (tenemos en nuestro centro alumnos de 24 nacionalidades diferentes). Esta alumna hablará sobre comida, música, forma de vestir y comentará su experiencia personal en estos dos paises tan distantes el uno del otro.
lunes, 9 de marzo de 2009
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario